Collectieve Huisregels Kleedkamers & Zalen

Samen trots op een nette sporthal!

Beste gebruikers van Sportcentrum De Kemmer,

Voorheen lag de verantwoordelijkheid van schone & hygiënische faciliteiten bij een extern bedrijf, ondersteund door het personeel van De Kemmer.

Alle schoonmaakwerkzaamheden van het externe bedrijf zijn door de beheerder zelf overgenomen om kosten te besparen. Dit geeft vanzelfsprekend een enorme werkdruk die slechts tijdelijk mogelijk is. Er zullen op korte termijn geen mogelijkheden zijn om deze prioriteiten weer uit te besteden.

Het is belangrijk dat we ons sportcentrum netjes, schoon en veilig houden. Dit is niet alleen goed voor ons eigen gebruik en comfort, maar ook voor de gezondheid van iedereen die het complex bezoekt. Bovendien draagt het bij aan het positieve imago van onze faciliteiten en de sporten die er beoefend worden.

De beheerders hebben in overleg met de verenigingsbestuurders besloten om collectieve huisregels op te stellen. Door samen te werken en ieder onze verantwoordelijkheid te nemen, kunnen we ervoor zorgen dat we blijven genieten van onze mooie sportvoorzieningen.

De checklijsten zijn binnenkort te vinden in de kleedruimtes en zalen. Hieronder vindt je de checklijsten al digitaal. Deze lijsten geven aan wat de verwachtingen zijn voor het behoud van schone en veilige faciliteiten. Denk hierbij aan het opruimen van afval, flesjes en blikjes. Ook de sanitaire voorzieningen en kleedruimtes moeten dusdanig achtergelaten worden dat volgende gebruikers geen last zullen ondervinden van de staat en de beheerders niet overbelast worden met onnodige schoonmaakwerkzaamheden. 

In de foyer en horeca wordt verwacht dat glazen en kopjes op de daarvoor bestemde plek worden opgeruimd en het meubilair op de juiste manier wordt achterlaten zodat de volgende hier weer comfortabel gebruik van kunnen maken.

Door deze verantwoordelijkheid te delen, zorgen we ervoor dat niemand (over)belast wordt en kunnen we met zijn allen blijven genieten van ons mooie sportcentrum. Laten we er samen voor zorgen dat we met zekerheid trots kunnen zijn op de staat van onze faciliteiten.

Er is door individuen ook al aangeboden om een keer wat extra’s te doen zoals o.a. een rondje vuilnisbakken checken, de sporthal/tennishal vegen of ramen oppoetsen. Dit is zeker geen verwachting, wel zeer gewaardeerd en zal natuurlijk op gepaste wijze worden beloond.

Bedankt voor jullie medewerking,

De beheerders en verenigingsbestuurders

CHECK VOOR VERTREK

IN DE ZALEN

Z

BANKJES TERUG

Tegen de muur en niet voor een nooduitgang, deur of langs/onder de vouwwand.

Z

SPULLEN MEE

Neem achtergebleven spullen of kleding mee uit de zaal en geef deze af bij de bar.

Z

AFVAL WEG

Afval kan in de prullenbakken. Lever lege flesjes in bij de bar.

Z

MATERIALENHOK

Spullen terug op de juiste plek,
nooddeuren goed gesloten, lampen uit en roldeuren dicht.

Z

VUIL- & STOFVRIJ

Gebruik de stofwisser in het materialenhok om de zaal weer schoon, én veilig, te maken voor de volgende gebruikers. Dat is
ook voor jullie gedaan!

IN DE KLEEDKAMERS

Z

SCHOON & DROOG

Indien nodig kan met papier het vuil uit de wasbak en van de putjes verwijderd worden. Droog jezelf volledig af in de tussenruimte bij de douches.

Z

SPULLEN MEE

Neem achtergebleven spullen of
kleding mee uit de kleedkamer en
geef deze af bij de bar.

Z

AFVAL WEG

Afval kan in de prullenbakken. Lever lege flesjes in bij de bar.

Z

VERBRUIKSARTIKELEN

Check het toilletpapier, de handdoekrollen en afvalbak. Geef het bij de bar, of via de QR code, door als er iets vervangen of
aangevuld dient te worden.

IS ER IETS WAT ONZE AANDACHT NODIG HEEFT?